Click on a link below to share this article with your favourite link sharing site
Two eggs a day cuts cholesterol
Eating two eggs a day could cut cholesterol, say researchers.
Previous studies have revealed we should eat no more than two to three eggs, which were thought to be high in cholesterol and therefore increase the risk of heart disease.
However, new research published in The European Journal of Nutrition revealed that case studies who ate two eggs a day while maintaining a calorie-restricted diet not only lost weight, but also significantly cut their cholesterol levels.
The 50 subjects, who were overweight but otherwise healthy, were analysed by a team at Surrey University and fed two eggs per days for 12 weeks.
A separate group ate the same diet, but cut out eggs altogether. Both groups lost weight and saw their blood cholesterol levels drop.
Lead researcher Dr Bruce Griffin commented on the findings: 'There is no convincing evidence to link an increased intake of dietary cholesterol or eggs with coronary heart disease. Indeed, eggs make a nutritional contribution to a healthy, calorie-restricted diet.'
It is thought eating eggs for breakfast helps to control weight as people feel fuller for longer so are therefore less prone to snacking.
Tuesday 26 August 2008
Rate this ...
-
Next Article
Cancer patients 'not advised of new treatments' Read more...
-
Last Article
Traditional Chinese diet healthiest Read more...


















Have your say ...